Menu
EUR

Klantenservice

Vind snel uw antwoord op onze klantenservice pagina
+32 (0)3 771 92 69
Woensdag tot Maandag van : 10:00 - 18:00
Live chat
Woensdag tot Maandag van : 10:00 - 18:00

Neem contact op

Contactgegevens

+32 (0)3 771 92 69
btw-nummer: BE 0604.970.885
Pottenland Nieuwe Baan 88A
9111 Belsele
België

Veelgestelde vragen

Tips en weetjes
Levering van mijn bestelling

Wij kiezen ervoor om de meeste zorg te besteden aan uw producten en levering.

De kleinere potten worden meestel verzonden met Bpost of DHL.

De grotere of breekbare bestellingen worden in de meeste gevallen door onze eigen leveringsdienst verzorgd.
Zo is de kans op schade beperkt en wordt uw bestelling ook met de meeste zorg aan de deur geleverd. Indien mogelijk kan onze chauffeur ook een handje helpen om uw bestelling op het terras of in de lift te leveren. (vraag dit even vriendelijk aan de chauffeur! ) 

Wij zorgen indien gewenst ook dat uw verpakking terug mee gaat, zodat u hier niet blijft zitten zoals bij de meeste webshops. 

Kortom, wij vinden het product, de klant en de service belangrijk ! En daar zullen we ook steeds alles aan proberen doen.

Wat zijn de afmetingen die weergegeven zijn?

Alle afmetingen die aangeduid zijn zijn steeds als volgt:

-voor ronde potten is dit "diameter" x "hoogte" in cm en dit telkens van de buitenmaat (breedste punt)

-voor vierkant of rechthoekige potten is dit steeds "lengte" x "breedte" x "hoogte" in cm en dit telkens van de buitenmaat.

 

Indien u meer info wenst over een bepaalde afmeting van een product kan u ons steeds contacteren.

Gebruikstips

Tips en onderhoud

De meeste producten kunnen zowel binnen als buiten gebruikt worden.
Omdat Pottenland een bijdrage wil leveren aan het realiseren en behoud van het ideaal beeld van onze klant vertellen wij u graag hoe onze producten het beste verzorgd kunnen worden. 

Buiten: 

Als de producten buiten geplaatst worden is het van belang om gaten te boren in de bodem, zodat het overtollige water weg kan lopen en de potten niet kapot gaan bij vorst.

  • Boor gaten in de bodem van de pot. Gebruik hiervoor een boor van 8-12 mm of anders indien verduidelijkt.
  • Boor meerdere gaten, het aantal is afhankelijk van de grootte van het artikel.
  • Dek de gaten eventueel af met anti-worteldoek, gaas of gronddoek zodat de gaten niet verstopt kunnen raken.
  • Zorg ervoor dat potten zonder pootjes een klein stukje van de grond af komen te staan. Dit kan doormiddel van potvoetjes of een waterschotel in de winter, maar ideaal is met onze pot-pads
  • Om de boor niet te laten slippen kunt u een stuk Duck tape plakken op de plaats waar u wilt boren, dit voorkomt dat de boor wegglijdt.
  • Zet de bak op de juiste plaats.
  • Vul de bak vervolgens een deel met hydrokorrels. De hydrokorrels zorgen voor een goede waterhuishouding in de pot waardoor uw plant beter kan groeien.
  • Vul de pot daarna met potgrond en plaats uw plant in de bak.
  • Als laatste kunt u er eventueel voor kiezen om de grond af te dekken met een decoratieve laag zoals lavakorrels, hydrokorrels, boomschors of een andere bodembedekker.
  • Verplaats de bak na het vullen niet meer. Het gewicht van de hydrokorrels, grond en de plantenbak kunnen bij verplaatsing van de pot schade veroorzaken aan het product. 

Binnen:

Wordt het item in huis of kantoor geplaatst zorg er dan voor dat er een binnenbak/hoes in het item geplaatst wordt. Alleen onze Small collectie is gegarandeerd waterdicht.

  • Zet de pot op de juiste plaats.
  • Plaats een binnenhoes of vijverfolie in de bak. Dit voorkomt lekkage en beschadiging van de ondergrond waarop de pot geplaatst wordt, aangezien we niet kunnen garanderen dat de potten 100% waterdicht zijn. 
  • Vul de bak vervolgens een deel met hydrokorrels. De hydrokorrels zorgen voor een goede waterhuishouding in de pot waardoor uw plant beter kan groeien en het overtollige water kan worden opgenomen.
  • Vul de pot daarna met potgrond en plaats uw plant in de bak.
  • Als laatste kunt u er eventueel voor kiezen om de grond af te dekken met een decoratieve laag zoals hydrokorrels, boomschors of een andere bodembedekker.
  • Verplaats de bak na het vullen niet meer. Het gewicht van de hydrokorrels, grond en de plantenbak kunnen bij verplaatsing van de pot schade veroorzaken aan het product. 

Kleur en Schoonmaak
De zwarte Fiberstone bakken (kleurcode 01) kunnen 2x per jaar behandeld worden met onze speciale onderhouds creme, deze zorgt ervoor dat de zwarte kleur behouden blijft. In het ideaal beeld van onze klant staan natuurlijk ook enkel schone producten, simpel weg een droge doek of een spons en sop zorgen ervoor dat het product weer voelt als nieuw. 

Garantie
Wat valt er onder garantie?

Garantie bestaat uit fabrieksgarantie en wettelijke garantie. Onder fabrieksgarantie verstaan we een product dat binnen de aangegeven periode vanwege fabricage fouten kapot kan gaan. Fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan wettelijke garantie. Onder wettelijke garantie valt veel meer. Dat is een grijs gebied en je gaat altijd met ons in overleg, omdat het lastig te zeggen wat wel en niet onder deze garantie valt. Wel kunnen we aangeven wat niet onder de garantie valt:

  1. Schade veroorzaakt door drukken, stoten, water, verkleuring, algemene slijtage, rolslijtage en dergelijke schade hoort te onstaan als je het product gebruikt. Het valt dan ook niet onder de garantie.
    Minder bekende, algemene zaken kunnen verschillen per product. Bijvoorbeeld op staal zit nooit roestgarantie, staal roest immers altijd, stenen bloempotten zijn nooit 100% waterdicht en eenjarige planten leven nooit langer dan een jaar. Dit valt dan dus ook niet onder garantie.
  2. Gebruik je het product niet naar behoren of krijg je schade door het product onjuist te gebruiken, valt hij niet onder de garantie.
  3. Pas je een product of breng je aanpassingen aan het product, dan vervallen alle garanties.
  4. Er zit geen garantie op de verpakking van een product. De verpakking is immers een verpakking, je hebt wel recht op een deugdelijk product.
  5. Schade die is onstaan waarvoor gewaarschuwd is, valt ook niet onder de garantie. Als in een omschrijving staat dat het product niet bestand is tegen vorst en hij alsnog kapot vervroren valt, valt hij niet onder de garantie. Je bent immers gewaarschuwd.
    Let op! Niet alle waarschuwingen staan in deze omschrijving. Er zijn veel grensgevallen die minder algemeen bekend zijn. Deze voorwaarden proberen we zo veel mogelijk in de omschrijving neer te zetten. Wij willen immers de consumenten zo eerlijk/transparant mogelijk vooraf informeren.
  6. Het product dient goed onderhouden te worden. Als dat niet gebeurd, valt dat niet onder de garantie. Planten zijn hier een goed voorbeeld: geef je een plant te veel/weinig water, plant je met foute aarde of staat hij op een verkeerde plek en daardoor doet hij het slechter, valt het niet onder de garantie. Het product dient wel goed gebruikt/toegepast/behandelt/onderhouden te worden.
  7. Er zit geen fabrieksgarantie op showmodellen, tweedehandse artikelen of als je al korting hebt gekregen op je product voor een bepaalde schade.
  8. Schade door weersomstandigheden valt ook niet onder de garantie.
  9. Indien wij het product niet vertrouwen, of we zijn van mening dat bij vervanging hetzelfde probleem opnieuw onstaat, kunnen we niet voldoen aan je verwachtingen. Je hoeft dit niet te accepteren, maar wij kunnen niet voeldoen aan je eisen. We mogen dan ook het artikel terug nemen en het geld terug storten. We sturen dan geen nieuw product na, aangezien dat nieuwe product opnieuw niet aan je verwachtingen kan doen.
  10. Garantie moet binnen de norm vallen. Als bijvoorbeeld bij de plant een takje breekt of op de onderkant van een tafelpoot komt een krasje, zijn vormen van schade dat binnen de 'norm' zou kunnen vallen. Dit is wat de consument kan vewachten, het is immers geen museum stuk.
Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €50,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!